MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Isnin, 4 Januari 2010

GULAI IKAN TENGGIRI


Di kampung suami saya masak lemak cili api di panggil gulai , semua bahan dimasak gulai ikan , ayam , daging , itik , kerang dan sayur pun dimasak gulai lemak ni . Mak mertua saya pernah masak kangkung gulai masak lemak ni first time saya makan hehehe ok sedap juga....



Ikan tenggiri ni kami beli di pasar Pasir Penambang dekat Kuala Selangor , hari Sabtu lepas kami kesana untuk beli ikan dan seafood fresh . Harga memang la lagi murah dan saya nak beli ikan-ikan fresh sebab isi ikan ni lebih padat dan manis sangat .

Masak gulai lemak ni sama saja cara masak lemak cili api yang biasa tu cuma saya tambah lagi banyak cili api sebab suami saya nak dapatkan feel macam masakan mak mertua saya yang memang pedas....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan