MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Rabu, 29 Julai 2009

ROTI


Pagi tadi lepas masak saya terus uli tepung pulak untuk buat roti , saya uli guna tangan saja sebab tak ada mixer yang heavy duty macam kitchen aids tapi roti yang saya buat ni still okay dan sedap . Pada saya la nak belajar buat roti la yang paling susah , kali ke 2 saya buat roti baru l sedap dan menjadi..untuk filling roti selalunya saya guna sosej dan apa saja yang ada kat dapur saya tu macam peanut butter , kaya dan butter . Resepi untuk roti ni pun ada saya masukkan dalam post yang lepas...


Adunan tepung roti yang dah siap .


Filling untuk roti .


Roti sudah siap di sapu dengan telur dan ready untuk di bakar.



Fresh from the oven ..harum saja bau roti ni.....

3 ulasan:

  1. Bau sampai ke sini nie kak roti tue.. terliur kite tgk... cantik plak tue..

    BalasPadam
  2. oish dasyat tu boleh sampai ke dapur adik bau roti ni hehehee ... roti simple je ni....

    BalasPadam
  3. bestnyer roti2 tu...sy baru beli bread softener..nk cuba gak ler...sy suka sgt memask nih...suka sgt tegok AFC 703 tuh..tp bhn2 dia bnyk yg x halal....appreciate sgt awk adakan blog memask nih...it's so useful..thx again...

    BalasPadam